آشنایی با بوئینگ 200-777

تولیدکننده: ITVV

کد محصول: Boeing 777-200

موجودی: در انبار

قیمت: 5,000 تومان
تعداد:

محصولی آموزنده و منحصر بفرد

یک پرواز کامل را در کابین خلبان هواپیمای پهن پیکر و استثنایی بویینگ 777 شرکت هوایی کاتای پسیفیک انجام دهید!

مستند های ITVV با استفاده از چندین دوربین، تمام جنبه های کلیدی یک پرواز را برای شما به نمایش در می آورد. از لحظه توجیه خلبان (بیریفینگ) در فرودگاه مبدأ، تا لحظه فرود و تخلیه بار و مسافر در مقصد... در این مستند میبینید که یک هواپیما برای شروع سفر خود چه مراحلی را باید طی کنید. بار گیری هواپیما، مکالمات با کنترل ترافیک فرودگاه، تیک آف، انجام چک لیست ها و...

نکته بسیار زیبا و آموزشی در این سری مستند ها این است که قبل از پرواز به سراغ مهندسین تعمیر هواپیما میرویم و با آنها تمامی چک های قبل از پرواز را انجام داده و با بخشهای مختلف هواپیما آشنا میشویم. در طول پرواز، خدمه کابین خلبان تمامی بخشهای کابین از جمله نشانگرها، آلات دقیق ها، کامپیوترهای مدیریت پرواز و... را به شما معرفی و توضیح و آموزش میدهند. سپس به نزد مهماندارها رفته و از روند کاری آنها مانند آماده سازی غذاها در هواپیما، پذیرایی از مسافران و... نیز مطلع میشم.

در این قسمت با هواپیمای Boeing 777-200 شرکت Cathay Pacific پروازی از فرودگاه آکلندِ نیوزلند به فرودگاه سنگاپور انجام میدهیم. همچنین در طول مستند، به کابین خلبان این پرواز رفته و خلبان، الات دقیق ها و نمایشگرهای هواپیما را به طور کامل برای بینندگان توضیح میدهد. مدت زمان این مستند جذاب 1 ساعت و 40 دقیقه می باشد.

زمان یک ساعت و 17 دقیقه

- آموزش پرواز با هواپیمای بوئینگ B777-200

- کیفیت عالی 

- تصویربرداری منحصر به فرد 

- توضیحات خلبان و کمک خلبان 

- نمایش پرواز از داخل هواپیما 

- نمایش چک لیست های مربوط به هواپیمای بوئینگ B777-200

- انجام و آموزش مراحل مختلف  

- نمایش مکالمات خلبان با واحد کنترل 

- نمایش مراحل قبل پرواز 

- زبان انگلیسی 

توضیحات مختص بوئینگ 200-777 :

هواپيماي دوموتوره پهن پیکر 777 از تكنولوژي پيشرفته اي نسبت به دیگر مدلهای قديمي بوئینگ برخوردار است. بوئینگ 777 تقريباً جايگزين تمام طرح هاي جديد شده است. از ويژگي هاي قابل ملاحظه طرح 777 بدنه متمایزش نسبت به دیگر مدلهای بوئینگ می باشد. همچنین اولين عضو از خانواده بوئینگ بوده که به سیستم کنترل پرواز با سیم مجهز شده است. در کابین خلبان 777 تكنولوژي های پيشرفته همراه با 5 نمایشگر کریستال مایع به کار رفته است. در بدنه هواپیما از مواد مرکب نیز استفاده شده که در کاهش وزن هواپیما موثر است. همچنین موتورهای 777 بیشترین رانش را نسبت به دیگر موتورهای جت دارا هستند. از پیشنهاد های جالب مطرح شده درباره 777، بالهاي تاشونده آن بود. به گونه اي كه 6 متر انتهاي هر بال قابليت جمع شدن به طرف بالا را داشته باشد. این کار برای فرودگاه هایی که محدودیت جا داشتند مناسب بود. هر چند 777 با توجه به اندازه اش نمی توانست در فرودگاه های کوچک فرود بیاید. مدل اولیه جت 777 هواپیمای B777-200 بود که در اكتبر 1990 و در دو ورژن A و B پيشنهاد شد. مدل 200B که IGW نیز نامیده می شد وزن بیشتری نسبت به مدل A داشت. هر چند مدل IGW دوباره و با عنوان B777-200ER طراحی گردید.
مدل B777-200 اولين پروازش را در 12 ژوئن 1994 انجام داد و گواهینامه های FAA و JAA را در 19 آوريل 1995 کسب کرد. همچنین گواهینامه FAA در زمینه پروازهای دوربرد با هر دو موتور (ETOPS) را برای موتور PW4074-200 در 30 مي همان سال به دست آورد. اولين مشتري هواپیما یعنی شرکت یونایتد ارلاینز هواپیمای خود را در مي 1995 تحویل گرفت. اولین نمونه از مدل B777-200IGW/ER نیز به خطوط هوايي بریتیش ارویز در فوريه 1997 تحويل شد. مدل دیگری نیز با نام B777-200LR كه قبلا B777-200X نامیده شده بود طراحي گرديد. بوئینگ اعلام کرد طرح جدیدش یعنی مدل B777-200LR مي تواند بالاترين طول پرواز را داشته باشد و قادر است مسافت 16417km را در مدت 18 ساعت بپيمايد كه اين امر با موتورهاي توربوفن قدرتمند GE90-110B1 امکان پذیر است. افزايش قابل توجه ماكزيمم وزن پرواز و مخازن سوخت كمكي قابل انتخاب در قسمت عقب نيز از ديگر مشخصه هاي اين هواپيما مي باشد. ديگر تغييرات شامل كشيدگي به اندازه 2 متر در انتهاي بالها و ارابه فرود جديد،‌ ساختار تقويت شده و محل استراحت برای خدمه ذخیره از ديگر مشخصات آن مي باشد. مدل B777-200LR در سال 2000 مطرح شد اما عرضه آن تا سال 2006 به تاخیر افتاد.
موتور:
دو موتور توربوفن پرات اند ویتنی PW-4074 
دو موتور رولزرویس Trent 875
دو موتور جنرال الکتریک GE90-75B
بیشترین رانش موتور:
با موتور 329kN   :PW-4074 معادل 74,000lb
با موتور 334kN   :Trent 875 معادل 75,000lb
با موتور 334kN   :GE90-75B معادل 75,000lb
عملکرد:
بیشترین سرعت کروز: 905km/h 
برد: 7,000km معادل 3,780nm با 229 تن وزن برخاستن
اوزان:
وزن خالی: 139,025kg معادل 306,500lb
بیشترین وزن برخاستن: 229,520kg معادل 506,000lb
ابعاد:
طول: 63.73m معادل 209ft
ارتفاع: 18.51m معادل 60ft
دهانه بال: 60.93m معادل 199ft
مساحت بال: 427.8m² معادل 4,605sq ft
گنجایش:
خدمه پروازی: دو نفر در عرشه پرواز
مسافران: با توجه به آرایش کابین، از 305 تا حداکثر 440 صندلی. 
بار: قادر به حمل حداکثر 32 کانتینر در اندازه استاندارد LD3.
سفارش و تولید:
تا سه ماهه اول سال 2011 تعداد 552 فروند تحویل مشتریان شده و برای 52 فروند دیگر نیز سفارش دریافت شده است.

(برگرفته از سایت aviationnews.ir )

برای تصاویر بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید

 

نوشتن نظر

توجه : HTML ترجمه نمی شود!
بد           خوب